Follow
Thomas Hausberger
Title
Cited by
Cited by
Year
External didactic transposition in undergraduate mathematics
M Bosch, T Hausberger, R Hochmuth, M Kondratieva, C Winsløw
International Journal of Research in Undergraduate Mathematics Education 7 …, 2021
612021
Structuralist praxeologies as a research program on the teaching and learning of abstract algebra
T Hausberger
International Journal of Research in Undergraduate Mathematics Education 4 …, 2018
432018
Uniformisation des variétés de Laumon-Rapoport-Stuhler et conjecture de Drinfeld-Carayol
T Hausberger
Annales de l'institut Fourier 55 (4), 1285-1371, 2005
342005
The (homo) morphism concept: didactic transposition, meta-discourse and thematisation
T Hausberger
International Journal of Research in Undergraduate Mathematics Education 3 …, 2017
272017
On the concept of (homo) morphism: a key notion in the learning of abstract algebra
T Hausberger
arXiv preprint arXiv:1303.7089, 2013
172013
Algèbre T1: Groupes, corps et théorie de Galois
D Guin, T Hausberger
EDP sciences, 2008
162008
Définitions et exemples: prérequis pour l'apprentissage de l'algèbre moderne
V Durand-Guerrier, T Hausberger, C Spitalas
Annales de Didactiques et de Sciences Cognitives 20, 101-148, 2015
152015
Le challenge de la pensée structuraliste dans l'apprentissage de l'algèbre abstraite: une approche épistémologique
T Hausberger
EMF 2012, 425-434, 2012
152012
A propos des praxéologies structuralistes en Algèbre Abstraite
T Hausberger
1st Congress of the International Network for Didactic Research in …, 2016
132016
Abstract algebra, mathematical structuralism and semiotics
T Hausberger
CERME 9-Ninth Congress of the European Society for Research in Mathematics …, 2015
122015
Abstract algebra teaching and learning
T Hausberger
Encyclopedia of Mathematics education, 5-9, 2020
112020
Introduction to the papers of TWG14: University mathematics education
AS González-Martín, I Biza, J Cooper, I Ghedamsi, T Hausberger, A Pinto, ...
CERME 10, 1953-1960, 2017
112017
Organiser un débat en classe sur une question scientifique socialement vive: pourquoi et comment?
S Beaufort, C Caussidier, H Hagège, B Hausberger, T Hausberger, ...
Biologie Géologie, 85-104, 2015
112015
La dialectique objets-structures comme cadre de référence pour une étude didactique du structuralisme algébrique
T Hausberger
Éducation et didactique 2, 131-151, 2017
92017
Comment développer des praxéologies structuralistes en algèbre abstraite?
T Hausberger
Recherches en Didactique des Mathématiques 36 (1), 97-142, 2016
92016
Bridging probability and calculus: the case of continuous distributions and integrals at the secondary-tertiary transition
C Derouet, G Planchon, T Hausberger, R Hochmuth
arXiv preprint arXiv:1808.08115, 2018
82018
Enseignement et apprentissage de l’algèbre abstraite à l’Université: vers un paradigme du questionnement du monde
T Hausberger
Educação Matemática Pesquisa 21 (Especial), 322-337, 2019
72019
Dimensions collaboratives et dialectique médias-milieux: un questionnement didactique autour d'une retranscription d'échanges sur un forum de mathématiques
T Hausberger
Enjeux et débats en didactique des mathématiques: 18ème Ecole d'été de …, 2016
72016
Algèbre T2: Anneaux, modules, et algèbre multilinéaire
D Guin, T Hausberger, M Choulli, A Gewirtz, JÉ Rombaldi, L Barreira, ...
EDP sciences, 2013
72013
On the Networking of Husserlian Phenomenology and Didactics of Mathematics.
T Hausberger
Mathematics Teaching Research Journal 12 (2), 201-210, 2020
62020
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20