External didactic transposition in undergraduate mathematics M Bosch, T Hausberger, R Hochmuth, M Kondratieva, C Winsløw International Journal of Research in Undergraduate Mathematics Education 7 …, 2021 | 61 | 2021 |
Structuralist praxeologies as a research program on the teaching and learning of abstract algebra T Hausberger International Journal of Research in Undergraduate Mathematics Education 4 …, 2018 | 43 | 2018 |
Uniformisation des variétés de Laumon-Rapoport-Stuhler et conjecture de Drinfeld-Carayol T Hausberger Annales de l'institut Fourier 55 (4), 1285-1371, 2005 | 34 | 2005 |
The (homo) morphism concept: didactic transposition, meta-discourse and thematisation T Hausberger International Journal of Research in Undergraduate Mathematics Education 3 …, 2017 | 27 | 2017 |
On the concept of (homo) morphism: a key notion in the learning of abstract algebra T Hausberger arXiv preprint arXiv:1303.7089, 2013 | 17 | 2013 |
Algèbre T1: Groupes, corps et théorie de Galois D Guin, T Hausberger EDP sciences, 2008 | 16 | 2008 |
Définitions et exemples: prérequis pour l'apprentissage de l'algèbre moderne V Durand-Guerrier, T Hausberger, C Spitalas Annales de Didactiques et de Sciences Cognitives 20, 101-148, 2015 | 15 | 2015 |
Le challenge de la pensée structuraliste dans l'apprentissage de l'algèbre abstraite: une approche épistémologique T Hausberger EMF 2012, 425-434, 2012 | 15 | 2012 |
A propos des praxéologies structuralistes en Algèbre Abstraite T Hausberger 1st Congress of the International Network for Didactic Research in …, 2016 | 13 | 2016 |
Abstract algebra, mathematical structuralism and semiotics T Hausberger CERME 9-Ninth Congress of the European Society for Research in Mathematics …, 2015 | 12 | 2015 |
Abstract algebra teaching and learning T Hausberger Encyclopedia of Mathematics education, 5-9, 2020 | 11 | 2020 |
Introduction to the papers of TWG14: University mathematics education AS González-Martín, I Biza, J Cooper, I Ghedamsi, T Hausberger, A Pinto, ... CERME 10, 1953-1960, 2017 | 11 | 2017 |
Organiser un débat en classe sur une question scientifique socialement vive: pourquoi et comment? S Beaufort, C Caussidier, H Hagège, B Hausberger, T Hausberger, ... Biologie Géologie, 85-104, 2015 | 11 | 2015 |
La dialectique objets-structures comme cadre de référence pour une étude didactique du structuralisme algébrique T Hausberger Éducation et didactique 2, 131-151, 2017 | 9 | 2017 |
Comment développer des praxéologies structuralistes en algèbre abstraite? T Hausberger Recherches en Didactique des Mathématiques 36 (1), 97-142, 2016 | 9 | 2016 |
Bridging probability and calculus: the case of continuous distributions and integrals at the secondary-tertiary transition C Derouet, G Planchon, T Hausberger, R Hochmuth arXiv preprint arXiv:1808.08115, 2018 | 8 | 2018 |
Enseignement et apprentissage de l’algèbre abstraite à l’Université: vers un paradigme du questionnement du monde T Hausberger Educação Matemática Pesquisa 21 (Especial), 322-337, 2019 | 7 | 2019 |
Dimensions collaboratives et dialectique médias-milieux: un questionnement didactique autour d'une retranscription d'échanges sur un forum de mathématiques T Hausberger Enjeux et débats en didactique des mathématiques: 18ème Ecole d'été de …, 2016 | 7 | 2016 |
Algèbre T2: Anneaux, modules, et algèbre multilinéaire D Guin, T Hausberger, M Choulli, A Gewirtz, JÉ Rombaldi, L Barreira, ... EDP sciences, 2013 | 7 | 2013 |
On the Networking of Husserlian Phenomenology and Didactics of Mathematics. T Hausberger Mathematics Teaching Research Journal 12 (2), 201-210, 2020 | 6 | 2020 |