Rémi Bachelet
Rémi Bachelet
Maitre de confèrences/associate professor, Ecole Centrale de Lille
Verified email at centraliens-lille.org - Homepage
TitleCited byYear
Developing an Entrepreneurial Spirit among engineering college students: what are the educational factors?
C Verzat, R Bachelet
International Entrepreneurship Education 11, 191, 2006
282006
The EduFlow model: A contribution toward the study of optimal learning environments
J Heutte, F Fenouillet, J Kaplan, C Martin-Krumm, R Bachelet
Flow Experience, 127-143, 2016
132016
Helping engineers to become entrepreneurs, attitudes, behaviors, beliefs, skills: what are the educational factors in their entrepreneurial spirit
D Frugier, C Verzat, R Bachelet, A Hannachi
IntEnt Internationalizing Entrepreneurship Education and Training Conference …, 2003
132003
Does a Peer Recommender Foster Students' Engagement in MOOCs?.
H Labarthe, F Bouchet, R Bachelet, K Yacef
International Educational Data Mining Society, 2016
122016
Mesurer l'esprit d'entreprendre des élèves ingénieurs
R Bachelet, C Verzat, A Hannachi, D Frugier
Communication au 3éme congrès de L'Académie de l'entrepreneuriat, 2004
112004
Peer assessment in the first French MOOC: Analyzing assessors' behavior
M Cisel, R Bachelet, E Bruillard
102014
Évaluation par les pairs au sein du MOOC ABC de la gestion de projet: une étude préliminaire
R Bachelet, M Cisel
102013
Toward a typology of MOOC activity patterns
R Bachelet, R Chaker
European Conference on Massive Open Online Courses, 134-139, 2017
92017
Does peer grading work? How to implement and improve it? Comparing instructor and peer assessment in MOOC GdP
R Bachelet, D Zongo, A Bourelle
92015
Le tutorat par les pairs
R Bachelet
B. Raucent, C. Verzat, & L. Villeneuve (Éd.), Accompagner des étudiants …, 2010
92010
Increasing MOOC completion rates through social interactions: a recommendation system
FBKY Hugues LABARTHE, Rémi BACHELET
EMOOCs, 2016
8*2016
Do MOOC students come back for more? Recurring Students in the GdP MOOC
F Bouchet, R Bachelet
72015
Intégrer un MOOC dans un cursus de formation initiale
S Delpeyroux, R Bachelet
62015
Developing entrepreneurship among students in colleges of engineering
C Verzat, S Quenehen, R Bachelet, D Frugier, Y Giry
Proceedings of ESISAR 2002, 19-22, 2002
52002
A tale of two MOOCs: Analyzing long-term course dynamics
M Cisel, M Mano, R Bachelet, P Silberzahn
42015
Le tutorat par les pairs: quels fondamentaux, quels dispositifs, quels résultats?
R Bachelet
42010
Helping engineers to become entrepreneurs; attitudes, behaviours, beliefs, skills: what are the educational factors of their entrepreneurial spirit?
C Verzat, D Frugier, R Bachelet, A Hannachi
42003
La scénarisation pédagogique des MOOCs
R Bachelet
Rencontres nationales sur la e-formation, 2014
32014
Les ingénieurs deviennent-ils managers grâce aux projets
C Verzat, R Bachelet
Colloque Le renouvellement des dynamiques de Métier, quelles articulations …, 2004
32004
Comment promouvoir l'autonomie en école d'ingénieurs? Le cas de l'activité professionnalisante à l'Ecole Centrale de Lille
C Verzat, R Bachelet
Actes du 1er colloque pédagogie par projet dans l'enseignement supérieur …, 2001
32001
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20