Follow
Tartas, Valérie
Tartas, Valérie
Université de Toulouse Jean Jaurès, Professor, CLLE, TMBI (Univ. Toulouse)
Verified email at univ-tlse2.fr
Title
Cited by
Cited by
Year
Psychosocial processes in argumentation
N Muller Mirza, AN Perret-Clermont, V Tartas, A Iannaccone
Argumentation and education: Theoretical foundations and practices, 67-90, 2009
1262009
The development of systems of conventional time: A study of the appropriation of temporal locations by four-to-ten-year old children
V Tartas
European Journal of Psychology of Education 16, 197-208, 2001
752001
Using graphical tools in a phased activity for enhancing dialogical skills: An example with Digalo
N Muller Mirza, V Tartas, AN Perret-Clermont, JF de Pietro
International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning 2, 247-272, 2007
702007
Can you think with me? The social and cognitive conditions and the fruits of learning
V Tartas, ABANE LLY
Educational dialogues, 76-94, 2010
672010
Can you think with me? The social and cognitive conditions and the fruits of learning
V Tartas, ABANE LLY
Educational dialogues, 76-94, 2010
672010
Developing as consumers
VI de La Ville, V Tartas
Understanding children as consumers, 23-40, 2010
632010
Rethinking collaborative learning through participation in an interdisciplinary research project: Tensions and negotiations as key points in knowledge production
V Tartas, N Muller Mirza
Integrative Psychological and Behavioral Science 41, 154-168, 2007
402007
La construction du temps social par l'enfant
V Tartas
Peter Lang, 2008
392008
Experimental micro-histories, private speech and a study of children’s learning and cognitive development/Microhistorias experimentales, habla privada y un estudio del …
V Tartas, AN Perret-Clermont, A Baucal
Journal for the Study of Education and Development 39 (4), 772-811, 2016
382016
Socio-cognitive dynamics in dyadic interaction: How do you work together to solve Kohs cubes?
V Tartas, AN Perret-Clermont
European Journal of developmental psychology 5 (5), 561-584, 2008
382008
Vygotski et les recherches en éducation et en didactiques
JP Bernié, M Brassard, R Brissiaud, JP Bronckart, J Dolz, J Fijalkow, ...
Presses universitaires de Bordeaux, 2021
262021
Le développement de notions temporelles par l’enfant
V Tartas
Développements, 17-26, 2010
252010
Transformer la participation de l'enfant aux activités de consommation alimentaire
VI de La Ville, V Tartas
Enfance 60 (3), 299-307, 2008
212008
Temporal categorization of familiar actions by children and adults
AC Rattat, V Tartas
Timing & Time Perception 5 (1), 61-76, 2017
182017
De la socialisation du consommateur à la participation aux activités de consommation: apports de la psychologie socio-historique et culturelle
VI de La Ville 1, V Tartas 2
Revue management et avenir, 133-151, 2011
162011
Faire avec autrui: une situation pour comprendre le développement
V Tartas, AN Perret-Clermont
Vygotski maintenant, La Dispute, 2012///193-211, 2012
142012
Interactions sociales et appropriation de stratégies par l'enfant pour résoudre un problème: quelles méthodes?
V Tartas, AN Perret-Clermont, P Marro, M Grossen
Bulletin de psychologie 57 (1), 111-115, 2004
142004
Socio-cognitive conflict
AN Perret-Clermont
The Palgrave Encyclopedia of the Possible, 1517-1524, 2023
122023
Prendre les objets et leurs usages au sérieux: approche développementale de la co-construction de conventions sémiotiques entre enfants
A Barthélémy-Musso, V Tartas, M Guidetti
Psychologie française 58 (1), 67-88, 2013
122013
L’activité de consommation enfantine et ses médiateurs
VI De la Ville, V Tartas
L’enfant consommateur, 73-88, 2005
122005
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20