Frédéric Basso
Frédéric Basso
Department of Psychological and Behavioural Science, London School of Economics
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Embodied economics: how bodily information shapes the social coordination dynamics of decision-making
O Oullier, F Basso
Philosophical Transactions of the Royal Society B: Biological Sciences 365 …, 2010
612010
Pleasure and the control of food intake: An embodied cognition approach to consumer self-regulation
O Petit, F Basso, D Merunka, C Spence, AD Cheok, O Oullier
Psychology & Marketing 33 (8), 608-619, 2016
372016
Why people drink shampoo: Food imitating products are fooling brains and endangering consumers for marketing purposes
F Basso, P Robert-Demontrond, M Hayek, JL Anton, B Nazarian, M Roth, ...
PLoS ONE 9 (9), e100368, 2014
282014
Apport des « neurosciences de la décision » à l'étude des comportements alimentaires et de l’obésité [Food behaviour and obesity: insights from decision neuroscience].
O Petit, F Basso, P Huguet, H Plassmann, O Oullier
Medecine sciences: M/S 27 (11), 1000-1008, 2011
13*2011
Taste at first (person) sight: visual perspective modulates brain activity implicitly associated with viewing unhealthy but not healthy foods
F Basso, O Petit, S Le Bellu, S Lahlou, A Cancel, JL Anton
Appetite 128, 242-254, 2018
122018
Mesurer la force persuasive de l’activisme consumériste : une étude expérimentale de la théorie des cités appliquée aux food imitating products
J Bouillé, P Robert-Demontrond, F Basso
Recherche et Applications en Marketing (French Edition) 29 (1), 79-113, 2014
112014
Mesurer la force persuasive de l’activisme consumériste : une étude expérimentale de la théorie des cités appliquée aux food imitating products
J Bouillé, P Robert-Demontrond, F Basso
Recherche et Applications en Marketing (French Edition) 29 (1), 79-113, 2014
112014
Smokers are suckers: should incongruous metaphors be used in public health prevention?
F Basso, O Oullier
American journal of public health 101 (2), 203-204, 2011
102011
12. Embodied entrepreneurship: a sensory theory of value
F Basso, L Guillou, O Oullier
Neuroeconomics and the firm, 217-234, 2010
92010
Apport des «neurosciences de la décision» à l’étude des comportements alimentaires et de l’obésité-Imagerie et cognition (10)
O Petit, F Basso, P Huguet, H Plassmann, O Oullier
médecine/sciences 27 (11), 1000-1008, 2011
82011
Différences individuelles, variabilités et limites actuelles du recours à l’imagerie cérébrale fonctionnelle par les tribunaux
O Oullier, F Basso
Le cerveau et la loi–analyse de l’émergence du neurodroit, Centre d’analyse …, 2012
72012
Assessing the role of shape and label in the misleading packaging of Food Imitating Products: From empirical evidence to policy recommendation
F Basso, J Bouillé, K Le Goff, P Robert-Demontrond, O Oullier
Frontiers in Psychology 7, 450, 2016
62016
“Smile down the phone”: Extending the effects of smiles to vocal social interactions
F Basso, O Oullier
Behavioral and Brain Sciences 33 (6), 435-436, 2010
62010
L'incorporation des food imitating products: la métaphore alimentaire des produits d'hygiène entre marketing, santé publique et neurosciences sociales
F Basso
Rennes 1, 2011
52011
“Animals are friends, not food”: Anthropomorphism leads to less favorable attitudes toward meat consumption by inducing feelings of anticipatory guilt
F Wang, F Basso
Appetite, 2019
42019
Merleau-Ponty et la chair du monde
P Robert-Demontrond, F Basso
Éditions EMS, 2014
42014
Merleau-Ponty et la chair du monde [Merleau-Ponty and the flesh of the world]
P Robert-Demontrond, F Basso
Regards croisés sur la consommation – Tome 1. Du fait social à la question …, 2014
4*2014
The embodied rhetoric of consumerist activism through the lens of conceptual metaphor theory: An exploratory study and research perspectives
J Bouillé, F Basso, P Robert-Demontrond
Recherche et Applications en Marketing (English Edition) 31 (2), 81-104, 2016
32016
Measuring the persuasive power of consumerist activism: An experimental study on the polity model applied to food imitating products
J Bouillé, P Robert-Demontrond, F Basso
Recherche et Applications en Marketing (English Edition) 29 (1), 72-102, 2014
32014
From marketing differenciation to household poisoning: are commercial practices on cleansing products a public heath issue?
F Basso, O Oullier, M Hayek-Lanthois, P Robert-Demontrond
Improving health prevention with behavioural, cognitive and neuroscience, 94-103, 2010
32010
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